Ďalšia generácia lodí MSC - World Class Ships

 Nová trieda lodí MSC - World Class s pohonom na tekutý plyn LNG

Dňa 31. mája 2017, počas "Flag Ceremony" - slávnostného prevzatia - novej lode MSC Meraviglia postavenej v lodeniciach STX France, Pierfrancesco Vago,  výkonný riaditeľ spoločnosti MSC, potvrdil objednávku 4 lodí novej generácie MSC Cruises’ World Class. Pri podpise zmluvy medzi spoločnosťami MSC a STX France boli prítomní aj Emmanuel Macron, prezident Francúzska a Bruno Le Maire, minister hospodárstva.

Projekt novej lode MSC Cruises World ClassPrvá z lodí, MSC Europa, bude doručená v roku 2022, druhá v 2024. Ďalšie dve plavidlá budú nasledovať v roku 2025 a 2027.

Pri tonáži vyše 200.000 ton, dĺžke 330 a šírke 47 metrov, bude mať každá loď MSC Cruises’ World Class 2.760 kajút s celkovou kapacitou 6.850 hostí. 
    
Futuristický projekt lodí World Class’ v tvare Y umožní panoramické výhľady na more a zvýši proporciu kajút s balkónom. Dizajn predku lode, ktorý je vertikálne umiestnený v 90 stupňovom uhle, má zlepšiť stabilitu a hydrodynamiku plavidla.

Medzi inováciami určenými pre pohodlie hostí budú napríklad Family-friendly villages (dedinky pre rodiny), panoramická zadná časť lode a presklená sála s bazénom. 

Nové lode MSC  trieda World Class - MSC Europa

Poznáme už aj niektoré technické detaily o tejto novej triede: okrem technologických zdokonalení v stabilite a hydrodynamike sú plánované aj vylepšenia zamerané na pohodlie hostí. Všetky 4 lode budú vybavené novou triedou motorov poháňaných LNG, ako aj revolučným systémom na spracovávanie odpadových vôd.

Lode World Class budú na LNG pohon (tekutý plyn) a, ako vôbec prvé na svete, budú integrovať technológiu SOFC (Solid Oxide Fuel Cell). Táto revolučná technológia prebiehajúca pri veľmi vysokej teplote (~750° C) je pre námorné aplikácie vysokej energie efektívnejšia než nízkoteplotné riešenia PEMCF (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) na hydrogénovej báze.
SOFC umožňuje výbornú elektrickú efektívnosť vo výške až 60%; a kedže vyprodukované teplo môže byť zúžitkované na palube, celkové percento zúžitkovateľnosti – teplo a elektrina – môže byť oveľa vyššie, zobrazujúce sa v priamom znížení spotreby energie a, následne, aj emisií skleníkových plynov (GHG Greenhouse gas emissions).

SOFC technológia v kombinácii s pohonom na LNG teda znižuje emisie GHG o 30 % v porovnaní s konvenčnými motormi LNG, bez emisií oxidov dusíka, oxidov síry alebo jemných častíc. Okrem toho poskytuje výhodu v tom, že je kombinovateľná s viacerými alternatívnymi pohonmi (LNG/metán, metanol, amoniak, hydrogén atď) a teda s pohonnými riešeniami budúcnosti. 
Nové ekologické lode MSC World Class

Časový harmonogram uvedenia nových lodí spoločnosti MSC Cruises:

Meno lodeTriedaRok uvedeniaLodeniceTonáž
BellissimaMeravigliaMar 2019STX Europe, Fancúzsko167.600 t
GrandiosaMeraviglia PlusNov 2019STX Europe, Fancúzsko177.100 t
VirtuosaMeraviglia PlusApr 2020STX Europe, Fancúzsko177.100 t
SeasideSeasideNov 2017Fincantieri, Taliansko154.000 t
SeaviewSeasideMáj 2018Fincantieri, Taliansko154.000 t
SeashoreSeaside EVO2021Fincantieri, Taliansko169.380 t
EuropaWorld Class2022STX Europe, Fancúzsko205.700 t
World Class 2World Class2024STX Europe, Fancúzsko205.700 t
World Class 3World Class2025STX Europe, Fancúzsko205.700 t
World Class 4World Class2027STX Europe, Fancúzsko205.700 t

 

Porovnanie lodí triedy MSC World Class so Symphony of the Seas (2019), ktorá je momentálne najväčšou loďou na svete:

 

Symphony Of The Seas

MSC World Class

Spoločnosť:
Rok postavenia:20182022
Lodenice:Saint-Nazaire (STX France)Saint-Nazaire (STX France)
Náklady:USD 1,35 billionUSD 1,125 billion
Lodná spoločnosť:Royal Caribbean Cruises LtdMSC Cruises
Trieda:Oasis classWorld class
Rýchlosť:23 uzlov?
Dĺžka:362 m330 m
Šírka:46 m47 m
Tonáž:230.000 t205.700 t
Kapacita pasažieri:6.870 osôb6.761 osôb
Posádka:2.100 osôb?
Paluby:16 pre hostí?
Počet kajút:2.7752.760

 

Video: